Huisregels van Tandartspraktijk Torres de Heens

Algemeen
Om u meer inzicht te geven in onze werkwijze, willen wij u verzoeken onderstaande tekst goed door te lezen. Het zijn de ‘huisregels’ van de praktijk. De meeste huisregels spreken voor zich. Ook patiënten die reeds bij ons onder behandeling zijn, kunnen hierin nuttige informatie vinden. Zo helpt iedereen mee om het voor elkaar zo aangenaam mogelijk te houden en weten we met elkaar waar we aan toe zijn!

 

Afspraken
Na een bezoek aan de tandarts is het gebruikelijk om een nieuwe afspraak te maken bij de receptie. Mocht het plannen niet mogelijk zijn dan kan de nieuwe afspraak telefonisch worden gemaakt op maandag tot en met vrijdag van 08.15 tot 16:00 uur op telefoonnummer 0226 393500

Er is ook mogelijk om een controle afspraak te plannen via onze webagenda. Patienten worden verwacht om 2 keer per jaar voor controle te komen. Deze afspraken mogen altijd bij de tandarts plaatsvinden. Minstens 1 keer per jaar wilt de tandarts de controle uitvoeren. Dat betekent dat halverwege kunt u een afspraak inplannen voor controle en aansluitend gebitsreiniging bij onze mondhygiënisten. 

 

Spoedgevallen
Voor Spoedeisende gevallen buiten onze werktijden, zaterdag en zondag kunt u contact opnemen met de dienstdoende tandarts (Tandartsenkring Schagen e.o.). Deze dienst is uitsluitend voor patiënten aangesloten bij tandartsen uit de tandartsenkring Schagen e.o.Wij streven ernaar dat u bij pijn zo spoedig mogelijk wordt geholpen. Wanneer u tijdig met ons belt gebeurt dit in vele gevallen dezelfde dag.

 

Nakomen van afspraken
Er wordt van u verwacht dat u uw afspraken nakomt. Indien dit niet lukt verzoeken wij u dit tenminste 48 uur van te voren, binnen onze werktijden van maandag t/m vrijdag, door te geven. Zo niet dan zijn wij genoodzaakt kosten van de gereserveerde tijd in rekening te brengen.

Op tijd
Het is prettig dat u op tijd op uw afspraak aanwezig bent, wij proberen op tijd te werken. Echter kan het zijn dat onze behandeling uitlopen vanwege spoedgevallen. We melden dit altijd.

 

Nota’s
Omdat wij in de praktijk liever met u dan met de financiële administratie bezig zijn, hebben wij alle vorderingen op patiënten aan Infomedics overgedragen. Infomedics is gespecialiseerd in het factureren en innen van declaraties en werkt inmiddels voor meer dan 4000 (para-)medici. Kortom, wij hebben zo meer tijd voor u.

 

Wat betekent dit voor u?
De nota (factuur) van ons ontvangt u via Infomedics. Als u gaat verhuizen verzoeken wij u nadrukkelijk om uw adreswijziging tijdig door te geven aan ons en aan uw zorgverzekeraar. Zo voorkomt u onnodige rente- en incassokosten.

 

Betaling van uw nota
Het is belangrijk dat u zich houdt aan de betalingstermijn van 30 dagen. Infomedics is wettelijk gerechtigd de nodige maatregelen te nemen. Bij te lang uitblijven van de betaling of van uw reactie start Infomedics een incassoprocedure op. De betalingstermijn van 30 dagen is bindend, ook wanneer de zorgverzekeraar de nota nog niet aan u heeft vergoed.

 

Pinbetaling
Patienten van andere tandartspraktijken bij die geholpen worden tijdens onze spoeddienst dienen direct na behandeling te betalen aan de balie per pin of contant. Een factuur wordt verstreken.

 

Aanmelden voor een behandeling
Bij een afspraak met een behandelaar meldt u zich altijd aan bij de receptie. De receptie zal u dan aanmelden bij uw behandelaar zodat deze weet dat u aanwezig bent.

 

Begrotingen
Bij uitgebreide behandelingen ontvangt u van ons van tevoren een begroting.
Alleen indien een patiënt akkoord is gegaan met de verstrekte begroting, wordt een patiënt in onze praktijk behandeld. Leest u de begroting altijd zorgvuldig door!

 

Roken, huisdieren en mobiele telefoons
Uiteraard is het niet toegestaan om te roken in de praktijk, ook het meebrengen van huisdieren is niet toegestaan. Alleen blindengeleidehond uiteraard.

 

Aansprakelijkheid
Waak over uw eigendommen. Tandartspraktijk Torres de Heens is niet aansprakelijk voor schade, diefstal en /of verlies van uw eigendommen. Wij adviseren u dan ook om uw eigendommen niet onbewaakt achter te laten.


Klachten
Bij Tandartspraktijk Torres de Heens doen wij onze uiterste best om u naar tevredenheid te behandelen. Heeft u toch een klacht, laat het ons dan weten. Wij zullen onze uiterste best doen om de klacht samen met u op te lossen.


Tot slot
We zijn erg blij met suggesties, ideeën, op- en/of aanmerkingen naar aanleiding van een behandeling of andere zaken.

Websiteinstellingen
Verberg
Verberg
Verberg
Verberg
Verberg
Verberg